close

席琳狄翁 Celine Dion

It's All Coming Back To Me Now 重新擁有

 

There were nights when the wind was so cold

當風兒是如此寒冷的黑夜裡
That my body froze in bed

我的身體在床上僵硬著
If I find you listened to it

當我發現你聽著
Right outside the window

窗外的寒風時

There were days when the sun was so cruel

當陽光是如此殘酷的白晝裡
That all the tears turned to dust

所有的淚水落入了塵土
And I just knew my eyes were

我只知我的雙眼將
Drying up forever

永遠乾涸

I finished crying in the instant that you left

當你離開的那刻起,我停止了哭泣
And I can't remember where or when or how

而我已記不得那是何時、何地、如何發生的
And I banished every memory you and I had ever made

我驅除了你跟我曾製造過的每段回憶

But when you touch me like this

但當你像當初這樣觸摸著我
And you hold me like that

並像從前那樣擁抱著我的時候
I just have to admit

我必須承認
That it's all coming back to me

感覺全都回來了

When I touch you like this

當我像這樣觸摸著你
And I hold you like that

並像從前那樣擁抱著你的時候
It's so hard to believe

很難以置信
But it's all coming back to me

但感覺全都回來了
(It's all coming back, it's all coming back to me now)

(感覺全都回來了,感覺現在全都回來了)

*There were moments of gold

*那是黃金的時刻
And there were flashes of light

並且閃亮的光芒
There were things I'd never do again

那些是我再也沒做過的事
But then they'd always seemed right

但它們似乎永遠是對的
There were nights of endless pleasure

那些無盡歡悅的夜晚
It was more than any laws allow

已超越任何律法所允許

Baby baby....

If I kiss you like this

如果我像當初這樣吻你
And if you whisper like that

並且如果你像從前那樣呢喃
It was lost long ago

這已經失去了許久
But it's all coming back to me

但一切全都回來了
If you want me like this

如果妳像當初這樣想要見我
And if you need me like that

並且如果妳像從前那樣需要我
It was dead long ago

這已經死寂了許久
But it's all coming back to me

但感覺全都回來了
It's so hard to resist

這是如此難以抵抗
And it's all coming back to me

而感覺全都回來了
I can barely recall

我幾乎無法想起
But it's all coming back to me now

但感覺現在全都回來了

But you were history with the slamming of the door

當猛烈關門的那刻,你已經成了歷史
And I made myself so strong again somehow

而我不知是如何讓自己再次變得如此堅強
And I never wasted any of my time on you since then

自那之後,我就絕不在你身上浪費我的任何時間

But if I touch you like this

但如果我像當初這樣的觸碰你
And if you kiss me like that

而如果你像從前那樣的吻我
It was so long ago

這已經是多遙遠的事
But it's all coming back to me

但一切感覺全都回來了

If you touch me like this

如果你像當初這樣的觸碰我
And if I kiss you like that

並且如果我像從前那樣的吻你
It was gone with the wind

早已隨風而逝的過往
But it's all coming back to me

感覺全都回來了
(It's all coming back, it's all coming back to me now)

(感覺全都回來了,感覺現在全都回來了)
(repeat *)

Baby, baby, baby

When you touch me like this

當你像當初這樣的觸碰我
And when you hold me like that

並且當你像從前那樣的擁抱著我
It was gone with the wind

早已隨風而逝的過往
But it's all coming back to me

感覺全都回來了
When you see me like this

當你像當初這樣的注視著我
And when I see you like that

並且當我像從前那樣的注視著你
Then we see what we want to see

我們將會看見我們所想見的一切
All coming back to me

感覺全都回來了
The flesh and the fantasies

肉體與幻想
All coming back to me

感覺全都回來了
I can barely recall

我幾乎無法想起
But it's all coming back to me now

但感覺現在全都回來了

If you forgive me all this

如果你原諒我這一切過錯
If I forgive you all that

如果我原諒你那一切過錯
We forgive and forget

我們寬恕且遺忘
And it's all coming back to me now

感覺現在全都回來了
(It's all coming back to me now)

(感覺現在全都回來了)
And when I touch you like that

當我像當初那樣的觸碰你
(It's all coming back to me now)

(感覺現在全都回來了)
If you do it like this

如果你像從前這樣的做
(It's all coming back to me now)

(感覺現在全都回來了)
And if we....

而如果我們........

arrow
arrow
    全站熱搜

    阿巧 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()